חדשות אנ"ש פרשת ויגש: נתי קאליש עם כל מה שרציתם לשמוע

    אתר קול חי No Comments on חדשות אנ"ש פרשת ויגש: נתי קאליש עם כל מה שרציתם לשמוע
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מכתב רבני חב"ד לקבינט המלחמה | הרב שבתאי וינטרוב, 'המטה העולמי להצלת העם והארץ' בשיחה עם נתי קאליש בחדשות אנ"ש: "רבני חב"ד חרדים לרגל המצב. הדרישה הבסיסית היא לסיים את המלחמה בניצחון מזהיר, לא לסכן חיי חיילים לטובת אזרחי האויב והדבר הכי חשוב הוא להגדיר את הניצחון. צריך לתקן את חטא גירוש גוש קטיף ואוסלו. ליישב את השטחים, שליטה ביטחונית מלאה ולהחזיר את היישובים. הקונספציה מתפוצצת לנו יום יום. מרן הבית יוסף פסק שאסור לקרב גויים לערי הספר".

    לחצו לראיון המלא

     

    ר' מנדל אלשטוק מחסידי מיאהלען סיפר בחדשות אנ"ש על מקורו של מנהג הכינור בלילות החנוכה: "הרב הקדוש רבי מרדכל'ה מנדבורנא היה נוהג ללמד את בניו בעצמו את אותיות א-ב כשהגיעו לגיל 3. כשבנו רבי מאיר מקרעטשניף הגיע לגיל זה, הוא היה במסע רחוק, ומלמד מקומי לימד אותו. כשהרבי מרדכל'ה חזר הוא גילה את זה וכעס בגלל שהמלמד היה אדם לא הגון וגזר עליו שישכח את האותיות שלמד. זה לקח כמה שנים שבמהלכן הוא ניגן בכינור כחלק מעבודת ה' שלו".

    ו…איך כל זה קשור לחנוכה?

    לחצו לראיון המלא

    ועידת רבני אירופה במינכן | הגאון הרב משה לבל, מחברי הוועידה וראש ישיבת תורת חיים במוסקבה לנתי קאליש ב'קול חי': "חלק מרכזי מהדיונים התמקדו בנושא האנטישמיות. מה שמבורך בתופעה הזו הוא שיש ביקוש יותר הולך וגובר ליהדות. בתי הכנסת מתמלאים. זה גורם לאנשים לנסות להבין מה כל כך מיוחד בעם הזה שהוא כל כך נרדף. גם הקשר עם ראשי המדינות התחזק מאוד. הם פונים לרבנים מיוזמתם ושואלים איך אפשר לעזור בנושא הביטחון".

     

    לחצו לראיון המלא

    ההדלקה האחרונה והטישים ב"זאת חנוכה" בחצרות הקודש בצל המלחמה, האדמו"ר שזקוק לרחמי שמיים, והצדיק שסובל ייסורים. וגם: הילולת הצדיקים שחלו השבוע מהנעשה בעולם החסידות.

    לחצו לאייטם המלא

    חדשות אנ"ש עם סיכום ימי החנוכה בהיכלי הישיבות, קולות ממסיבת החנוכה בפוניבז', משאו של הגר"ב פוברסקי, דרשתו של הגרב"ד דיסקין באורחות תורה ודבריו של הגדול רבי יהודה אריה דינר בליל זאת חנוכה בעצרת תפילה וזעקה בבית מדרשו.

    לחצו לאייטם המלא



    0 תגובות